כל מה שצריך לדעת על ארנבים
תרומה לארנבים
תרומה להצלת כלבים וחתולים
קוניפיק לארנבים
כופתיות ביהפר
משחקים לארנבים
תרומה לארנבים
תרומה להצלת כלבים וחתולים
קוניפיק לארנבים
כופתיות ביהפר
משחקים לארנבים
previous arrow
next arrow
שאלות ותשובות על ארנבים

המדריך המסריח – קקי של ארנב

קקי של ארנב (פופים)

ארנב בגודל ממוצע עושה בין 200 ל 300 פופים ביום. הם צריכים להיות אחידים בגודל ובצורה, כלומר עגולים ובגודל של בין גרגיר אפונה לגרגיר חומוס. גודל הארנב לא תמיד מעיד על גודל הפופ שלו.

קקי של ארנב

פופים בריאים של ארנבונים

פופים בריאים צריכים להימחץ תחת לחץ קל וסיבוב בין האצבעות, הם יתפרקו למשהו שמזכיר נסורת כפי שנראה בתמונה. הם יכולים להיות די קשים כאשר הם מתייבשים לכן כדאי לבדוק אותם טריים.

קקי של ארנב בריא

 

צבע של פופים

פופים כהים מעידים על דיאטה עשירה מדי בחלבון. מצד שמאל למטה פופים מאכילת חציר עשיר בחלבון וצד ימין למעלה פופים מאכילת חציר דל בחלבון.
מדריך קקי לארנבים

מבצעים יומיים מוצרים לארנבים

צוקטרופים

פופים נורמליים שארנבים אוכלים ישר מהמקור (מהתחת) כדי לקבל ויטמין B. ארנבים עלולים לעשות יותר פופים כאלה מהרגיל כאשר הם לחוצים או מקבלים יותר מדי סוכר בדיאטה. זה בסדר כל עוד זה לא נמשך יותר מדי זמן והארנב לא מלכלך את הטוסיק שלו איתם. במידה והארנב משאיר יותר מדי מהקקי הזה לא אכול יש לשקול לשנות את הדיאטה שלו. הקקי הזה רך ונמעך ומסריח. הוא מכוסה בשכבה מבריקה. לעיתים אנשים חושבים שהארנב משלשל, אך זה תהליך טבעי, ולרוב הארנב יאכל את זה לפני שתשימו לב. אם רואים הרבה כאלו, זה מראה על בעיה מכיוון שהארנב אמור לאכול את הגללים האלו כחלק מעיכול האוכל.

 

 

 

פופים מחוברים עם שיער

פופים מחוברים בשיער זו תופעה נורמלית, המרווח בין הפופים מעיד על מערכת עיכול במצב טוב. מומלץ לסרק את הארנב כדי לעזור לו להיפטר משיער מיותר ולתת לו כמות גדולה יותר של עלים ירוקים כדי לשמור על הרטיבות במזון בקיבה.

 

 

פופים מחוברים

פופים מחוברים מעידים על מערכת עיכול איטית, מאפיין ארנב בלחץ או בגיל מבוגר. במידה ויש כמות גדולה וחוזרת של פופים כאלה כדאי להתייעץ עם וטרינר על אמצעים לעידוד פעילות מערכת העיכול.

פופים גדולים בצורת ביצה

פופים נדירים שמעידים על בעיות במעי הגס או לאחר טראומה, יש להתייעץ עם וטרינר

 

פופים קטנים עגולים

עלולים להיגרם מלחץ מכל סיבה שהיא (כמו לדוגמא, מכונית שצפרה או כלב שנבח). הפופים צריכים לחזור חזרה לגודל רגיל כעבור מספר שעות. פופים קטנים שלא עוברים יכולים להעיד על כאב כרוני או בעיות במערכת העיכול כולל אפשרות לחסימה חלקית. יש להיבדק על ידי וטרינר מומחה לארנבים.

 

פופים קטנים מעוותים

מעידים שהארנב לא אוכל מספיק, יכול לקרות לאחר ניתוח או אם השיניים שלו כואבות או כל סיבה אחרת שגורמת לארנב לא לאכול. לאחר ניתוח הפופים הללו הם סימן טוב לכך שמערכת העיכול עובדת וזה צריך להסתדר כאשר יחזור לו התאבון תוך יום- יומיים. אחרת – יש לגשת לוטרינר.

 

קקי של ארנבונים מכוסה ריר

נפוץ לאחר שימוש באנטיביוטיקה אבל יכול להיגרם על ידי כל דבר שמטריד את מערכת העיכול. במקרה המצולם הארנב אכל חתיכת סלרי בפעם הראשונה והוא נורא התלהב ושכח ללעוס. בצורה דומה מזון גדול אחר עלול לגרום לרגישות של מערכת העיכול.

 

ריר בפופים

מעיד על טפיל או בעיה חמורה אחרת במערכת העיכול, יש להיבדק אצל וטרינר מומחה.

קקי מוזר (Cecal Dysbiosis)

קקי בעל צורה לא מוגדרת, משחתי ובדרך כלל מסריח. נגרם מלחץ, מחלה או דיאטה עשירה בסידן. הוא לפעמים קצת דומה לצוקטרופ רק שחפירה בו תגלה שהוא לגמרי חסר צורה בניגוד לצוקטרופ שיתפרק לעיגולים. יכול להיגרם גם מזיקנה, במקרה זה יש למדוד להם טמפרטורה כדי לשלול מחלה. אם המצב נמשך יש לבדוק אצל וטרינר

ארנב משלשל

ארנב משלשל זה מצב ממש נדיר אצל ארנבים ובהחלט מעורר דאגה. יכול להעיד על טפילים קטלניים או חשיפה לרעל. גורים עלולים לסבול משלשול אם נגמלו מוקדם מדי. יש לרוץ לוטרינר עם דוגמא של השלשול אם אפשר.

האם ניתן להידבק ממחלות מקקי ארנבים?

מערכת החיסון של ארנבונים חלשה לעומת מערכת החיסון של בני אדם, נדיר שבן אדם ידבק ממחלה של ארנב למעט אם האדם המדובר סובל ממערכת חיסונים מדוכאת.

ניקוי ארגז הצרכים

ניתן לנקות עם סבון, אקנומיקה מדוללת 1-10%, חומץ וחשיפה לשמש כדי לנקות את רוב הכתמים והגורמים מעבירי המחלות שעלולים להדביק את הארנב או אותך.

2 מחשבות על “המדריך המסריח – קקי של ארנב”

  1. כל קקי שלו נדבק לטוסיק כמו צלחת שחור נדבק לטוסיק ונראה כבד מאודת איך מנקים בלי כאבים

    1. ארנבון שלא מסוגל להתנקות, ישנה בעיה בריאותית כנראה שאינה מאפשרת לו לנקות את עצמו, ממליץ לפנות לווטרינר מתאים לשאול מה הבעיה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


סל הקניות