כל מה שצריך לדעת על ארנבים
תרומה לארנבים
תרומה להצלת כלבים וחתולים
קוניפיק לארנבים
כופתיות ביהפר
משחקים לארנבים
תרומה לארנבים
תרומה להצלת כלבים וחתולים
קוניפיק לארנבים
כופתיות ביהפר
משחקים לארנבים
previous arrow
next arrow
ארנב משמיע קול

בעיות שיניים אצל ארנבים – שיניים של ארנב

איך יודעים שארנב חולה זה נושא מאוד מורכב לאור העובדה שארנבים נוטים להסתיר בעיות רפואיות. במאמר זה נדבר בעיקר על בעיות שיניים של ארנבים, שהן ללא ספק הבעיות הנפוצות ביותר שארנבים סובלים מהן. אז תמשיכו לקרוא אם אתם רוצים לדעת איך לזהות בעיות שיניים אצל ארנבים, ומה עושים כאשר לארנ יש בעיה בשיניים.

כיצד לבדוק את שיני הארנב שלך?

שיניים של ארנב

לכן חשוב לבדוק את שיני הארנב שלכם לעיתים קרובות – לפחות בכל ביקור במרפאה, ואם לא מבקרים הרבה, ניתן לשקול לבדוק זאת בעצמיכם, וצרפתי מדריך קצר כיצד ניתן לעשות זאת במקרה הצורך.

בדיקה חיצונית

כאשר הארנב שלך בין הברכיים שלך על הרצפה ופונה ממך, העבירו יד לאורך צדי פני הארנב ומתחת ללסת. הצדדים צריכים להרגיש שווים ללא בליטות או נפיחות. אם אתה מפעיל לחץ חזק יותר מעט והארנב שלך נרתע, ייתכן שיש אזור כואב בתוך הפה. זכרו שבלוטת הריח ממוקמת מתחת לסנטר כך שזה יכול לגרום לבליטות בחלק התחתון של הלסת.

מבצעים יומיים מוצרים לארנבים

שיניים חותכות

כאשר הארנב שלך יושב מולך, פתח את שפתיו בעדינות בחיוך. ארבע השיניים הגדולות (שתיים עליונות ושתיים תחתונות) הן השיניים החותכות. בדוק שהן לא רופפות ושהחניכיים ורודות ובריאות ולא אדומות או סגולות. אם השיניים אינן נפגשות כראוי, הארנב שלך עלול לסבול מחוסר סגר (כאשר השיניים אינן נפגשות ונשחקות כראוי). השיניים ימשיכו לגדול והן עשויות להפריע לארנב (אם הן לא מפריעות כרגע). במקרה זה יש לגשת לוטרינר בהקדם. שיניים מגודלות יכולות לצמוח כלפי מעלה לתוך ארובת העין של הארנב או מעבר האף, ולגרום לכאבים עזים וזיהום. מרבית המקרים של חסימת מום הם תורשתיים ונראים לפני גיל חצי שנה, אך מומים כלשהם שמתחילים מאוחר יותר עשויים להיות בגלל טראומה, זיהום או גידולים. ארנבים הנושכים את סורגי הכלוב או שנשמטים או נופלים עלולים לדפוק את שיניהם הקדמיות מהיישור. ארנבי הולנד לופ (ארנבים שמוטי אוזניים) לעיתים קרובות מפתחים שיניים קדמיות מגודלות.

מאחורי שיני החותך שתי שיניים קטנות דמויי יתד הנקראות “שיני יתדות” או חותכות עזר. אלה לעיתים נדירות גורמות לבעיות.

שיניים טוחנות

הטוחנות או שיני הלחיים רחוקות יותר מדי בפה מכדי שניתן יהיה לבדוק אותן בקלות. הווטרינרים בדרך כלל נותנים חומר הרדמה כללי או הרגעה מלאה כדי להיות מסוגלים לתת לארנב בדיקת שיניים מלאה. זה צריך להתבצע מדי שנה.

סימנים שיעזרו לנו לזהות כאבי שיניים:

  • ריר או רטיבות סביב הפה
  • נפיחות, כאב או דלקת סביב הלסת ומתחת לסנטר
  • שינויים בסוג המזון שהארנב שלך יאכל, למשל יפסיק לאכול כופתיות כי קשה לו ללעוס אותן.
  • אם הארנב שלך מפסיק לאכול ומוריד במשקל
  • ריח רע מפה
  • חריקת שיניים
  • יותר בעיות התנהגותיות עלולות לצוץ כשהארנב סובל

אם יש בעיות שיניים, מה הווטרינר שלי יעשה?

הווטרינר שלך עשוי להשתמש באוטוסקופ לבדיקת בריאות שגרתית. אם הווטרינר שלך חושד בבעיית שיניים, הרגעה או הרדמה כללית ישמשו לבדיקת השיניים כראוי. לאחר בדיקה יסודית, הווטרינר שלך יעריך אם הבעיה היא חסימה לא טובה של שיניים חותכות, שיניים מפוצלות או שבורות, נקודות או דורבנות על שיני המחסום, גופים זרים, מורסה, שורש שן או עצם, או יבלות. הווטרינר שלך יכול לקצץ את השיניים לפי הצורך ובמקרים חמורים, אפשרות נוספת היא לעקור את השיניים. הווטרינר שלך עשוי לבצע צילום רנטגן של השיניים והגולגולת לפני שהוא מחליט על דרך הפעולה. הסרת השיניים הקדמיות או השיניים החותכות היא פיתרון קבוע וארנבים יכולים להסתדר בלעדיהן בקלות.

איך אפשר להימנע מבעיות שיניים אצל ארנבים?

חציר צריך להוות את עיקר תזונת הארנב שלך. שמור תמיד חציר באיזור המחיה של הארנב כדי שהארנב יוכל ללעוס כמה שירצה. זה יאפשר לארנב לשייף את השיניים באופן טבעי. גלילי שירותים מקרטון ללא צבע או צינורות מגבת טובים ללעיסה גם כן. תנסו למנוע מהארנב שלכם ללעוס חוטי חשמל, רצועות גומי, אטבים או חפצים קטנים אחרים העלולים להיתקע בפי הארנב שלכם. אין צורך לצחצח את שיניי הארנב, בעיות השיניים נובעות מתזונה לא נכונה או בעיות גנטיות.

לקריאה על בעיות בריאות אחרות של ארנבים תוכלו לקרוא במאמר המלא שכתבנו על 15 הסימנים על איך יודעים שארנב חולה. חשוב לזכור שארנבים הם גם מאוד רגישים, וגם מאוד טובים בלהחביא סימני מחלה באופן אינסטינקטיבי (מכיוון שהם חיות נטרפות). לכן לא תמיד תשימו לב בזמן עד שמאוד מאוחר. חשוב מאוד להבין כיצד מזהים את כל סימני המחלה העיקריים אצל ארנבים על מנת להציל את חייהם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


סל הקניות