כל מה שצריך לדעת על ארנבים
תרומה לארנבים
תרומה להצלת כלבים וחתולים
קוניפיק לארנבים
כופתיות ביהפר
משחקים לארנבים
תרומה לארנבים
תרומה להצלת כלבים וחתולים
קוניפיק לארנבים
כופתיות ביהפר
משחקים לארנבים
previous arrow
next arrow
ארנב שותה מים

למה הארנב שלי לא שותה מספיק מים?

ארנבים צריכים לשתות מים ולקבל מספיק נוזלים, וארנב שיתייבש עלול לחלות ביתר קלות במחלות שונות כמו קיפאון של מערכת העיכול (שהרבה פעמים נגמר במוות). ארנבים בדרך כלל שותים הרבה מים, ויודעים לאזן בעצמם את כמות הנוזלים שהם צורכים בין אם משתיה או מעלים ירוקים. ארנב ישתה בערך את אותה כמות המים שכלב קטן ישתה ביום.

הדבר הטוב ביותר שאתם יכולים לעשות כבעלי ארנבים כאשר אתם חושדים שהארנב שלכם לא שותה מספיק הוא לספק להם קערת מים כל הזמן ולוודא שאתם מחליפים מים כל יום בשביל שלארנב יהיו מים טריים. זו הדרך הכי טבעית לארנבים לשתות. אולם, אם הארנב שלכם לא ממש שותה יותר מדי, יש דרכים לעודד אותו לעשות זאת.

סימנים שהארנב שלכם לא מקבל מספיק נוזלים הם:

  • שתן כהה וסמיך
  • חוסר אנרגיה ואובדן של שיווי המשקל
  • הארנב לא אוכל – אם הם מיובשים ממש הם לא יאכלו
  • פופים של צואה כהים מאוד וקטנים

קחו בחשבון שארנבים בדרך כלל לא יגיעו למצב של התייבשות אם יש להם קערת מים או מקור מים זמין אחר, אבל זה אכן קורה לעיתים. ארנבים עשויים לסרב לשתות מכיוון שהם לחוצים יותר מדי, או שהמים לא טעימים להם. אם זה המצב, תעקבו אחר הטריקים שאנחנו כותבים עליהם במאמר זה.

מבצעים יומיים מוצרים לארנבים

ספקו לארנב שלכם קערת מים וגם בקבוק מים

למרות שרוב הארנבים יעדיפו לשתות מקערה, יהיו כאלה שיעדיפו לשתות מבקבוק מים לארנבים, או שלעיתים הארנב שלכם רוצה לגוון. לכן תמיד תספקו לו את שתי האופציות ותנו לו לבחור בעצמו. אם הארנב שלכם ממש בררן, תוכלו לספק לו קערת מים עם מזרקה, או משאבה קטנה שכל הזמן מזיזה את המים, כזו שמוכרים לחתולים. ארנבים נוטים להיות בררנים ממש כמו חתולים ולכן קערת מים אלקטרונית של חתולים תתאים גם לארנב.

תתדאגו לקנות קערה שהארנב לא יוכל להפוך בקלות. קערת מתכת או קרמיקה כבדה תהיה מעולה. כמו כן, קערת מים לארנב שניתן לחבר לגדר של איזור המחיה של הארנב תהיה מצוינת מכיוון שאי אפשר להפוך אותן. תזכרו לשטוף ולנקות היטב את כלי המים של הארנבים שלכם מכיוון שהצטברות בקטריות יכולה לתת למים טעם מעופש ולעודד הפסקה של שתיה.

תשאירו מים על העלים הירוקים של הארנב שלכם

תמיד תשטפו את העלים הירוקים שאתם נותנים לארנב שלכם. בנקום לתת להם להתייבש עד הסוף, או לייבש אותם בעצמכם, תשאירו אותם לחים עם טיפות מים עליהם. זה יתן לארנב שלכם בוסט נוזלים קטן שבטוח לא יזיק לו. תנו להם את העלים בתוך קערה, ואז אם ישארו מים בתחתית הקערה הם יקבלו טעם מהעלים. הארנב יעדיף לשתות את המים האלה מכיוון שהם יהיו יותר טעימים עבורו.

תוסיפו מיץ פירות למים של הארנב שלכם

ניתן להוסיף מיץ פירות לא ממותק למים של הארנב שלכם בשביל לעודד אותו לשתות. מדובר על טיפות בודדות של מיץ ולא יותר מכך. מיץ 100% טבעי מאננס, תפוח או גזר יהיו מועדמים מצויינים לנסות. ניתן להוסיף גם מיצי ירקות. אם תוסיפו יותר מדי אתם סתם תוסיפו עוד סוכר לתזונה על הארנב שלכם וזה ממש לא הכרחי, אבל תוספת קטנה לא תזיק לבריאותו ותעודד אותו לשתות הרבה יותר.

תחליפו את המים בכלי של הארנב שלכם מספר פעמים ביום

בדרך כלל רוב האנשים נוהגים למלא את הבקבוק או הקערה של הארנב שלהם פעם ביום או אפילו לעיתים רחוקות מכך. זה לא מומלץ מכיוון שהכי טוב לספק לארנב שלכם מים טריים. ארנבים בררניים במיוחד עשלולים לסרב שלתות מכיוון שלמים יהיה טעם מעופש (כמו לשתות מים ממימייה או בקבוק מים ששכחתם באוטו). תחליפו להם את המים בכלי המים שלהם שלוש או ארבע פעמים ביום, במיוחד אם הם סרבני שתיה.

תנו לארנב שלכם מים מינרלים או מסוננים

מי ברז בישראל בטוחים לארנבים, כשם שהם טובים דיים לצריכה אנושית. למרות זאת יהיו הרבה ארנבים שיהססו לשתות מי ברז פשוטים או ישתו מהם פחות ממה שהם צריכים. אם אתם חושדים שהארנב שלכם לא שותה מספיק, תנו לו מים מסוננים או אפילו מים מינרלים. אם אלה המים שאתם שותים בעצמכם כל העניין יהיה פשוט יותר, ואתם פשוט תתנו להם מאותו מקור המים שאתם נוהגים לשתות.

תוסיפו עשבי תיבול עם טעם חזק למים שלהם

אם תוסיפו בזיליקום או נענע לקערת המים של הארנב שלכם, הוא כנראה ישתה הרבה יותר מים. קודם כל הוא ינסה לדוג את העלים מתוך הקערה ותוך כדי כך הוא ישתה מים על הדרך. לאחר מכן למים יהיה טעם עמום של בזיליקום או נענע (איזה עשב תיבול שתוסיפו) והם יהיה טעימים יותר לארנב. זה טריק שמאוד קל לנסות מכיוון שכמעט לכולנו יש נענע או בזיליקום בעדנית או עציץ, או במקרר. תוכלו לקרוא עוד על עשבים לארנבים ואיזה פרחים מותר להם לאכול במאמר שכתבנו על כך.

תימנעו ממים חמים

ארנבים בדרך כלל סולדים ממים חמים. הם לא תמיד יאהבו לשתות מים קרים אבל הם ממש לא אוהבים מים חמים, במיוחד כאלה שהורתחו או חוממו. הכי טוב זה להגיש להם מים בטמפרטורת החדר.

18 מחשבות על “למה הארנב שלי לא שותה מספיק מים?”

  1. אם ארנבון צמא הוא ישתה. כך שאין מה לדאוג. בכדי לעודד אותו לשתות בכל זאת אפשר לנסות כלי שתיה אחרים כגון מזרקה (שומר על המים קרים) קערה בקבוק וכדומה. בכדי לדעת את מין “הילוד” יש לבדוק הפלא ופלא את אברי המין.וטרינר יוכל לבדוק בצ’יק.

  2. גזר לתת רק בכמויות מאד קטנות מלא בסוכר. והסיבה שהוא לא שותה היא המלפפון שעשיר מאד בנוזלים אין מה לדאוג. מומלץ לתת בעיקר ירוקים (שמיר נענע כוסברה בזיליקום). כל שבועיים להוסיף אחד ולנטר שהגללים בסדר היות ולפעמים הם מגיבים לא טוב לשינויים בתזונה. אציין גם שלא הכי מומלץ לתת בכלל ירקות וירוקים לארנבונים בני פחות מארבעה חודשים.

  3. אם כך עדיף שתאכל בעיקר אספסת וניתן לתת לה גם כופתיות פשוטת. היות והיא כבר רגילה למלפפונים אז לא צריך להפסיק בפתאומיות אבל כן לשים לב שהכל בסדר איתה.

  4. בגיל שלושה חודשים לא מומלץ להאכיל בירקות בכלל, אלא לתת כופתיות ואספספת ללא הפסקה ולא לתת ירקות או עלים ירוקים – מומלץ לקרוא מדריך שכתבנו כאן https://myrabbit.co.il/raisingrabbits/what-do-rabbit-eat/ בשביל להבין יותר.
    ומאוד מומלץ לבקר בחנות שלנו – https://myrabbit.co.il/product-category/rabbit-products/, מכיוון שבקבוקי שתיה שומרים על טריות המים ומאוד מועדדים את הארנב לשתות, אם הוא לא שותה מקרעה.

  5. מערכת העיכול שלהם מייצרת אשכולות מבריקים ורכים שאותם הם אוכלים וכך מעבירים אותם סיבוב נוסף של עיכול (בדומה לפרה המעלה גירה). במידה והם לא נמצאים בסל הצרכים זה סימן שאינם נאכלים וזה לא תקין.

  6. ארנבון ננסי

    הי הארנב שלי לא שותה במשך יומים כמעט כלום הוא בן חודש וחצי מה אני אמורה לעשות בנידון??

    1. היי,
      אם הארנב מפסיק לשתות לחלוטין, יש לתת ירקות מלאים במים כמו מלפפון או חסה, ולגשת לבדיקה ווטרינרית בהקדם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


סל הקניות